Dro inn 1,5 mill på to uker

Nettavisens anbudstjeneste Mittoppdrag.no har blitt en stor suksess og hver uke tikker det inn rundt 1000 nye oppdrag fra lesere som vil ha tak i alt fra snekkere og anleggsgartnere til advokater og regnskapsførere.

En av de som oppdaget fordelene med og har tjent store penger på anbudstjenesten er entreprenørfirmaet Nadderud Maskin AS og daglig leder Frank Gjesdal.

De har brukt tjenesten til å skaffe seg nye kunder og oppdrag i drøyt to uker. Så langt har oppføringen på Mittoppdrag.no gitt en formidabel effekt for bedriften.

Har signert 8 jobber

– Vi har veldig gode erfaringer med Mittoppdrag. Vi har svart på flere titalls oppdrag og vært på tolv befaringer de siste to ukene. Åtte av dem har endt med kontraktssignering, og dette er jobber vi ellers ikke ville ha fått kjennskap til, forteller daglig leder Frank Gjesdal.

Slik bruker du Mittoppdrag.no:

Oppdragsgiver: Registrer oppdraget ditt her! Bedrift: Registrer bedriften din her!

Nadderud Maskin har blant annet signert arbeid for to ulike sameier i østlandsområet gjennom Mittoppdrag. Det ene oppdraget er alene verdt over 600.000 kroner pluss moms.

– Jeg vil anslå at verdien på de åtte jobbene er ca 1,5 millioner kroner inkludert moms. Vi har bare møtt seriøse oppdragsgivere så langt, forteller Gjesdal.

Bare store jobber Anbudstjenesten Mittoppdrag hjelper daglig både privatpersoner og bedrifter med å finne den billigste og beste leverandøren av tjenester. Bedrifter og andre oppdragsgivere som har knyttet seg til Mittoppdrag.no, blir varslet på e-post om nye jobber i den bransjen og det geografiske området de befinner seg i. Over 36 000 bedrifter mottar jevnlig oppdrag via tjenesten.

– Det har kommet veldige varierte oppdrag innen vår bransje. Vi går gjennom alle oppdragene og plukker ut dem vi synes ser mest interessante ut. Som regel dropper vi småjobber og mindre håndverksjobber.

– På en del av befaringene har det vært mange aktører både før og etter oss. Oppdragsgiverne ser etter ulike ting før de bestemmer seg for hvilken aktør de velger, og du må være god på det du gjør og gi riktig pris for at du skal bli valgt ut. Vi har enten vært veldig heldige eller gode under befaringene, ettersom vi har fått to tredeler av oppdragene vi har vært på befaring på, sier Gjesdal.

– Bedre enn katalog Nadderud Maskin markedsfører seg med egen hjemmeside og gjennom Adwords og søkemotoroptimalisering. Tradisjonell katalogoppføring har bedriften dårlig erfaring med.

– Anbudstjenester som Mittoppdrag er definitivt mye bedre enn katalogoppføring. Det er nesten så jeg ikke har lyst til å si det for å holde konkurrentene unna tjenesten, ler Gjesdal.

– Jeg vil tro at Mittoppdrag også er veldig bra for dem som skal få utført arbeidene. Det er ikke lett å orientere seg i entreprenørbransjen for privatpersoner, avslutter Gjesdal.

Legg igjen kommentar